Ekonomi

Brezilya’da Pix’in kullanımı artıyor, kredi kartlarına meydan okuyor

Brezilya ekonomisindeki önemli bir değişimle Pix ödeme sistemi, nakit ve banka havalesi gibi geleneksel ödeme yöntemlerine kıyasla tercih edilen ödeme yöntemi olma yolunda hızla ilerliyor. Bu eğilim özellikle Pix’in artık kredi kartlarına ciddi bir rakip olarak görüldüğü e-ticaret sektöründe belirgindir.

Brezilya Merkez Bankası tarafından tasarlanan anında ödeme sistemi, nakit akışını iyileştirerek ve kredi kartı altyapısıyla ilgili maliyetleri azaltarak çevrimiçi perakendeciler için avantajlı olmuştur.

Merkez bankası başkanı Roberto Campos, Pix’in yükselişini yaklaşık iki yıl önce öngörmüş ve Pix platformunun yetenekleri nedeniyle kredi kartlarının yakında kullanılmaz hale gelebileceğini öne sürmüştü. Son piyasa eğilimleri bu öngörüyü güçlendirdi.

Merkez bankası ve endüstri grubu Abecs’in verilerine göre, geçen yıl Pix kullanımı %74 oranında artarak yaklaşık 42 milyar ödeme yapıldı ve kredi ve banka kartı ücretlerinin toplamını yaklaşık %23 oranında gölgede bıraktı.

Tüketiciler için Pix’e geçiş, bir bankacılık uygulamasıyla basit bir QR kodu taramasını içerdiğinden sorunsuz oldu. Öte yandan perakendeciler, kârlı kartlı ödeme sektöründen bir uzaklaşma yaşıyor. İki yıl içinde, online perakendede Pix ödemeleri Aralık ayına kadar tüm alışverişlerin yaklaşık üçte birine yükselirken, kredi kartı siparişleri %51’e düştü.

Merkez bankası, perakendede benimsenmesini daha da artırması beklenen yinelenen ödemeler ve taksitli alışverişler gibi yeni Pix özelliklerini tanıtmayı planlıyor. Pix işlemleri perakendecilere ortalama %0,22’ye mal oluyor; bu oran %1’in üzerinde olan banka kartı ve %2,2’ye kadar çıkabilen kredi kartı ücretlerinden önemli ölçüde düşük.

Goldman Sachs, müşterilerine Pix’in büyümesinin kredi kartı kullanımını ve ön ödeme hacimlerini potansiyel olarak azaltabileceğini bildirdi. Bu durum, Stone, PagBank ve Cielo gibi kredi kartı satışlarının erken ödenmesiyle ilişkili ücretlerden önemli gelir elde eden ödeme işlemcileri için kayda değer bir gelişmedir.

Bu değişiklikler karşısında kredi kartı sektöründeki büyük oyuncular uyum sağlamaya çalışıyor. Cielo’nun hakim hissedarları olan Banco do Brasil ve Bradesco, Şubat ayında şirketi özelleştirme planlarını açıkladı; bu strateji Getnet tarafından 2022’de zaten uygulanmıştı. Operasyonlara aşina olan kaynaklar, özelleşmenin entegre ürünler sunmada daha fazla esneklik sağladığını ve geleneksel kredi kartı bağlantılarına olan bağımlılığı azalttığını öne sürdü.

Latin Amerika’nın en büyük dijital bankası olan Nubank, Pix’i benimsedi ve dördüncü çeyreğin sonunda 13,6 milyon müşteri Pix’i kredili olarak kullanarak bir önceki yıla göre %166 artış gösterdi. Bu arada Berkshire Hathaway, Stone’daki pozisyonunu elden çıkararak yatırım stratejisinde bir değişimin sinyalini verdi.

Merkez bankası Kasım 2020’de Pix’i başlatarak bankaların bireyler için ücretsiz anında dijital transferler sunmasını zorunlu kıldı. Girişim başarılı oldu ve Pix 2023’te 17 trilyon reali (3,4 trilyon dolar) aşkın para transferi gerçekleştirdi. Pix’in kişiler ve işletmeler arasındaki ödemelerdeki (P2B) payı, başlangıcında %5 iken Mart ayı itibariyle %38’e yükseldi.

Ekim ayında piyasaya sürülecek olan Pix Automatico ile yinelenen faturalar için otomatik ödemeleri kolaylaştıracak yeni Pix özellikleri ufukta görünüyor. Ayrıca Pix Garantido, kredi kartlarının hakimiyetine daha fazla meydan okuyabilecek taksitli ödemelere izin verecek.

Pix’in gelişimi Brezilya’da dijital finansın geleceğini şekillendiriyor ve geleneksel kredi kartı modeline açık bir meydan okuma sunuyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

askale-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu